נמיביה הקלאסית – המסע המפנק


11 ימים מברחבי נמיביה

פסח – 25.3-4.4.21 ,שבועות9-19.5.21 ,סוכות- 19-29.9.21

נצא אל מרחבים ריקים ופראיים הנמצאים הרחק מן ההמון הסוער במרחבי האין קץ של נמיביה הפראית.

נמיביה - ארץ מדבר ענקית ויפהפייה, ואחת הארצות דלילות האוכלוסין ביותר בעולם. דיונות ענק בגווני כתום, הרי גרניט סגולים, אינספור יענים בשדות העשב הצהוב, דובי ים החיים בחופי המדבר, ופילי מדבר פראיים. שמורת הטבע אטושה - ביתם של שפע חיות הבר: עדרי אנטילופות, זברות, פילים וטורפים.

נמיביה היא תערובת אנושית של שחור ולבן, של תרבות אירופאית קלאסית עם תרבויות שבטיות שורשיות, של ערים מודרניות ומרחבי אין סוף בתוליים ופראיים, מהאחרונים שנותרו בתבל.

נצא למסע מפנק בלודג'ים מהממים הממוקמים במרכז סוואנה אפריקאית קסומה . נחצה דיונות אדומות ומישורים ירוקים עם עדרי ראמים ואיילות, ונחזה בשקיעות אפריקאיות אדומות מטרפות, ונסעד על הרציף לרחש גלי האוקיינוס האטלנטי הסוער.

נמיביה היא ארץ של ניגודים מרתקים, אפריקה במיטבה ויותר מזה.

הטיול יתבצע ברכב שטח בנהיגה עצמית עם אופציה לנהג צמוד ללא תוספת תשלום והלינה תתבצע במלונות ולודג'ים קסומים ונוחים .


יום 1. : ת"א – אדיס אבבה –ווינדהוק

טיול פסח יציאה: בלילה שלאחר ליל הסדר טיול סוכות יציאה: במוצאי יום כיפור. המראה לאדיס אבבה בשעה 01:00. חניית ביניים והמשך טיסה לבירת נמיביה ווינדהוק נמיביה נחיתה אחה"צ בשעה 13:30 והעברה למלון.


יום 2   -  ווינדהוק סיסרם סוסרווליי

נסיעה דרומה אל הדיונות הגדולות בעולם (Sossusvlei)  נסע בדרך הררית יפהפייה ,נחצה את רכס ה "קומסהוכלנד"  "Khomashochland"))  נעצור לתצפית מרהיבה מפסגת הרכס אל מרחבי המדבר  אחר צהריים מוקדמים נגיע לשערי שמורת נמיב נאוקלוף ולאחר מנוחה קצרה והתרעננות נמשיך בדרכנו אל הדיונות הכתומות,  נטפס על הדיונות הגבוהות וממרומי הדיונה  נצפה בשקיעה המרהיבה צובעת את הדיונות בצבעי כתום וזהב ויוצרת מראות בראשית.

למחרת עם שחר נצא אל עמק המוות המיתולוגי. נעבור בדרכנו את הדיונות המרהיבות ונראה כיצד הן משנות את צבען מדי דקה לאור הזריחה, מכתום עז לצהוב בוהק.

לאחר נסיעה של כשעה נרד מהרכבים ונצא לסיור רגלי בעמק המוות המיתולוגי נלך בעמק בין גזעי העצים היבשים בני מאות שנים היוצרים אין ספור צורות סוראליסטיות שהפכו את המקום לאחד מהנופים המצולמים בעולם.

לאחר כשעתיים נחזור לרכבים ונעצור תחת אחד מעצי השיטה הפזורים בין הדיונות לארוחת בוקר. עם תום המנוחה נחזור לאזור הכניסה ושם נרד אל קניון סיסרם למסע רגלי קצר.



ימים 3 - 4 - סיסרם - סווקופמונד

בבוקר נצא מערבה וצפונה דרך קניונים החצובים בסלעי המדבר בשמורת נאוקלוף ואחר צהריים מוקדמים נגיע אל העיירה המקסימה שעל שפת האוקינוס האטלנטי סווקופמונד. שם נלון במלון ביתי חמים. נצפה  במושבות הפלמינגו ושלל ציפורי המים (בהתאם לעונה).

לאחר ארוחה במסעדת דגים שעל המזח נצא לסיור לילי קסום בין בתיה העתיקים של העיירה הציורית.

לאחר ארוחת הבוקר   נצא אל עיירת הנמל של נמיביה וולפיש ביי . שם נצא לשייט חווייתי בין להקות הדולפינים וכלבי הים  נחצה את המפרץ ושם נעלה על דיונות החול הזהובות , נתצפת על מושבה ענקית של עשרות אלפי כלבי ים ונצפה בלהקות של צפורי מיים.



לאחר ארוחת הבוקר נצא אל עיירת הנמל של נמיביה וולפיש ביי . שם נצא לשייט חווייתי בין להקות הדולפינים וכלבי הים נחצה את המפרץ ושם נעלה על דיונות החול הזהובות , נתצפת על מושבה ענקית של עשרות אלפי כלבי ים ונצפה בלהקות של צפורי מיים.

משם נמשיך בנסיעה דרומה לאורך חוף בין גלי האוקיינוס האטלנטי לדיונות המשתפלות לים נערוך מסע חוויתי של מספר שעות אל ה"סנוויץ הרבור" אחר צהריים נחזור אל המלון שלנו ב"סווקופמונד" למנוחה קצרה וסיור של אחר צהריים בין בתי הקפה והחנויות הצבעוניות של העיירה הציורית.



יום .5    סווקופמונד טוויפלפונטיין (Twyfelfontein)

בבוקר נצא צפונה לאורך חופי האוקיינוס האטלנטי סחוף הרוחות נכנס אל תחילתו של חוף השלדים האגדי ונחזה בשלדי ספינות טרופות שהתנפצו אל החוף הסלעי וטבעו בים החולות שמסביב.

נסע בנופי בראשית יפיפיים ,בינות לרכסי גרניט אדמדמים ותצורות סלע ייחודיות שפוסלו בידי כוחות הטבע. בשטחים פתוחים בתוך סוואנות עשב ירוקות שצמח לאחר עונת הגשמים שזה עתה נסתיימה.

אחר הצהריים נפנה צפונה אל תוך הדמרהלנד, נסע בנוף ערבתי אדמדם כשברקע מכל עבר הרי שולחן אדומים שאריות מפרצי הבזלת שהציפו את האזור לפני מיליוני שנים.

משם נמשיך מזרחה ונחצה את רצועת הדיונות אל תוך הדמרהלנד ניסע בנוף ערבתי אדמדם ונפגוש בצמחיה נדירה אנדמית לאזור נבקר בציור הקיר של הבושמנים שהתגוררו באזור זה לפני אלפי שנים ונדחקו לשולי הקלהרי על ידי בני שבט ה"הררו" ו"הנמה" שהגיעו לאזור. נעבור ליד פסגת ההר הגבוהה בנמיביה "BrandBerg" ("ההר הבוער")

לינה: Twyfelfontein Country Lodge   

משם נמשיך מזרחה   ונחצה את רצועת הדיונות אל תוך הדמרהלנד  ניסע בנוף ערבתי אדמדם ונפגוש בצמחיה נדירה אנדמית לאזור.




יום .6 טוויפלפונטיין--דמרהלנד

בבוקר נערוך סיור רגלי בציורי הקיר של הבושמנים שהתגוררו במקום לפני אלפי שנים ונדחקו לשולי הקלהרי על ידי בני שבט ה"הררו" ו"הנמה" שהגיעו לאזור. לאחר מכן נצא לסיור מרתק בערוצי הנחל הסמוך בתקווה למצא את פילי המדבר המסתובבים באיזור ואם יתמזל מזלנו נזכה אף לראות קרנף שחור.


לאחר ארוחת הבוקר נערוך סיור רגלי בן כשעה וחצי בין ציורי הקיר של הבושמנים (Boschjesman), הידועים גם בשם שבט הסן (San), בטוויפלפונטיין (Twyfelfontein) הידוע כאתר מורשת עולמית. נבקר במוזיאון החי של בני הדמארה המציג את חיי הקהילה בשנים עברו, את השימוש בחומרי הגלם בטבע ובצמחי המרפא ועוד.

נזכה להדגמה של שפת ה"קליקים" הייחודית לבני ה"דמארה" ולבסוף נצפה במופע ריקוד אפריקאי של בני השבט. נחזור להפסקת צהריים קצרה ללודג' בטוויפלפונטיין ומשם נמשיך בדרכנו אל היער המאובן ולקראת שקיעה נגיע ללודג' מקסים הבנוי על שפת הצוק שם נצפה בשקיעה ונבלה את הלילה.



יום .7 דמרה- קמינייב – אל שבט ההימבה והאטושה

בבוקר נצא לבקר את בני שבט ההימבה אדומי העור אחד ההשבטים האוטנטים האחרונים שנותרו בנמיביה נסייר בכפר ונלמד על אורח חייהם לבושם ומנהגיהם של בני השבט היפיפיים.

לאחר הפסקה קצרה נצא בתוך סוונה ירוקה נגיע אחר צהריים מוקדמים אל המחנה שלנו בשמורת האטושה כאן נלון ביומיים הקרובים.

לאחר מנוחה קצרה נצא לסיור ראשון באחת השמורות המרתקות והחשובות בנמיביה האטושה. לאחר ארוחת הערב נתאסף מסביב לבור המים הגדול ונצפה בעדרי הפילים ושאר בעלי החיים המתאספים לרוות צמאונם.




יום- 9 האטושה-אוקקויו

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בשמורת ה"אטושה", נסייר בשמורה שגודלה כשטח מדינת ישראל. נבקר באזורי המליחות והאגמים המצטמצמים ונצפה בשפע חיות הבר הבאות אל בורות המים והמעיינות הנובעים בשטחה, עדרי זברות,אריות, פילים, ג'ירפות ועוד.




יום 10 שמורת אצ'ו

נצא דרומה בנופי סוונה ירוקים לאורך השדרה המרכזית של נמיביה, נפנה מעט מערבה אל תוך הסוונה ושם במחנה יפיפה עם נוף קסום על פסגת הר אצ'ו המשקיף אל מרחבי הסוואנה הירוקה. אחה"צ נערוך סיור בשמורה המרשימה העשירה ,נראה פילים וקרפים בין העצים ולסיום הסיור נעצור לכוס יין צוננת מול שקיעה אפריקאית אדומה כדם.

את ארוחת הערב נבלה מול בור המים שם נצפה בפילים ג'ירפות והיפופוטמים הבאים אל הבור לרוות את צימאונם.




יום 11 שמורת אצ'ו-ווינדהוק

זהו יומנו האחרון באפריקה , לאחר סיור בוקר קצר בשמורה נצא דרומה לקראת צהריים נעצור בעיירה אוקהניה בשוק הגדול של גלפי העץ ומשם לווינדהוק.

 יום 12 . ווינדהוק – אדיס - אבבה - ת"א

לאחר ארוחת הבוקר 13:00 טיסה לאדיס אבבה .

יום 13 : נחיתה בת"א

04:30 נחיתה בנתב"ג..





המסלול ניתן לשינויים בכפוף לזמינות הלינות באתרים ובכפוף לתנאים בשטח

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.