מסע הרפתקה בנמיביה


מסע הרפתקה בנמיביה

מסע הרפתקה בנמיביה

אל הקוקולנד וחוף השלדים המיתולוגי

  14 יום במרחבי נמיביה 

15-28.6.2022 11-24.9.2022

נצא אל מרחבים ריקים ופראיים הנמצאים הרחק מן ההמון הסוער. נמיביה - ארץ מדבר ענקית ויפהפיה, ואחת הארצות דלילות האוכלוסין ביותר בעולם. דיונות ענק בגווני כתום, הרי גרניט סגולים, אינספור יענים בשדות העשב הצהוב, דובי ים החיים בחופי המדבר, ופילי מדבר פראיים.


מסע הרפתקה בנמיביה

אל הקוקולנד וחוף השלדים המיתולוגי

  14 יום במרחבי נמיביה 

 15-28.6.22 11-24.9.22

נצא אל מרחבים ריקים ופראיים הנמצאים הרחק מן ההמון הסוער. נמיביה - ארץ מדבר ענקית ויפהפיה, ואחת הארצות דלילות האוכלוסין ביותר בעולם. דיונות ענק בגווני כתום, הרי גרניט סגולים, אינספור יענים בשדות העשב הצהוב, דובי ים החיים בחופי המדבר, ופילי מדבר פראיים.


הקואקולנד – ארצם של אנשי שבט האווה הימבה אדומי העור, ואנשי שבט ההררו.

חוף השלדים המיתולוגי - רצועת דיונות אימתנית ובלתי עבירה המשתרעת לאורך אלפי קילומטרים לחוף האוקיינוס האטלנטי הזרוע באין ספור שברי אניות שהתנפצו אל הסלעים לאורך החוף סחוף הרוחות.

שמורת הטבע אטושה - ביתם של שפע חיות הבר: עדרי אנטילופות, זברות, פילים וטורפים.

נמיביה היא תערובת אנושית של שחור ולבן, של תרבות אירופאית קלאסית עם תרבויות שבטיות שורשיות, של ערים מודרניות ומרחבי אין סוף בתוליים, פראיים, מהאחרונים שנותרו בתבל. סוונות ירוקות עם עדרי ראמים ואיילות, פילים, ג'ירפות ושקיעות אפריקאיות אדומות מטרפות. מושבות של פלמינגו אדומי כנפיים ועשרות אלפי דובי ים ואריות ים. ארץ של ניגודים מרתקים, אפריקה במיטבה ויותר מזה.

" זהו מסע שאין שני לו המתבצע לראשונה בשטחים הדורשים היתר מיוחד בחוף השלדים. "

לאזורים אלו יתלווה אלינו צוות שגם ידריך אותנו באזורים המרוחקים וגם יקים לנו מחנה אוהלים מפואר בטבע . נלון בתוך ערוצי נחלים, בקניונים ועל הדיונות המשקיפות לאוקינוס האטלנטי. הלינה בטבע הבתולי וארוחות הגורמה שיכין לנו הצוות הן חוויות שלא ישכחו והן גולת הכותרת של מסענו.

המסע יתבצע ברכבי שטח חדישים ונוחים בנהיגה עצמית עם אפשרות לנהג צמוד ללא תוספת מחיר. המסע יכלול נסיעה בתוואי שטח שונים ומפגשים עם בני שבט ההימבה וההררו אשר בחלקם עדיין שומרים על אורח חיים מסורתי


מסלול הטיול


יום 1. - ת"א – אדיס אבבה –ווינדהוק

01:00 יציאה מנתב"ג - טיסה לאדיס אבבה וטיסת המשך לנמיביה נחיתה בווינדהוק: 13:30 העברה העירה לקבלת הרכבים שלנו ומשם אל המלון , לאחר מנוחה קצרה נערוך סיור הכירות קצר עם עיר הבירה. נחזה באוסף מרשים של מטאוריטים עשויים ניקל וברזל שנחתו בשדה בור בדרום המדינה לפני כמאה שנה. נחזור למלון לארוחת ערב והערכות ללינה.
לינה: AREBBUSCH TRAVEL LODGE | WINDHOEK



יום 2 - ווינדהוק - דמרהלנד - טוויפלפונטיין

עם בוקר נצא צפונה ונסע בתוך סוואנה ירוקה כשלהקות של בבונים מלווים אותנו לצד הדרך. לאחר כשעה נגיע אל עיירת המחוז אוקהניה שם נפנה מערבה אל תוך הדמרהלנד ארצם של בני שבט ההררו ושבט הדמרה. נסע לאורכו של רכס הרי גרניט עצומים בנוף מדברי אדמדם ונפנה צפונה אל ההר הגבוהה בנמיביה ה"ברנדרברג" (2573 מ').

נמשיך בנסיעה מרתקת בנופי בראשית מדבריים, נחצה ערוצי נחלים ונראה צמחיה מדברית שאין דומה לה. אחה"צ נגיע ללודג' מקסים שם נשב במרפסת המשקיפה אל נוף

הקדומים ונצפה בשמש השוקעת אט אט ומבעירה את פסגת ההרים שמסביב באור אדום בוהק.

לינה: TWYFELFONTEIN COUNTRY LODGE | TWYFELFONTEIN



יום 3 - טוויפלפונטיין- סיספונטיין-פורוס

לאחר ארוחת הבוקר במרפסת אל מול הנוף הקסום, נערוך סיור רגלי קצר בין ציורי הקיר של הבושמנים בטוויפלפנטיין ולאחריו נבקר במוזיאון החי של בני "הדמרה" שידגימו במהלך הביקור את חיי הקהילה בשנים עברו, את השימוש בחומרי הגלם בטבע בצמחי המרפא ועוד. נקבל הדגמה של שפת ה"קליקים" הייחודית לבני הדמרה ולבסוף נצפה במופע רקוד אפריקאי של בני השבט.

לאחר הסיור נתחיל במסענו אל הקואקולנד. נעבור בנווה המדבר בפלםווח ונמשיך לעיירת המחוז של שבט ההררו בסיספונטיין. משם נמשיך בדרכי עפר ובתוך חולות אדומים כשעדרי ראמים ואנטילופות ממלאים את הנוף והיענים מלווים אותנו לצד הרכב. אחר הצהריים נגיע אל נווה המדבר ב"פורוס", שם נפגוש את הצוות המקומי שיתלווה אלינו לששת הלילות הבאים.

נחנה ליד הכפר של בני ההררו,שם בתוך ערוץ הנחל מתחת לעצי שיטה ענקיים יוקם המאהל המשודרג שלנו. וכשהצוות כבר טורח הקמת המחנה ועל ארוחת הערב נערוך סיור קצר בכפר ונתוודע למסורות השבטיות ולתלבושת יוצאת הדופן של בנות השבט. ערוץ הנחל משמש ציר תנועה ראשי לעשרות פילים שממלאים את הערוץ הרחב ואת הקניון הסמוך. זהו אחד המקומות הנדירים שבהם ניתן להתבונן בעדרי פילים בטבע הבלתי מופרע מחוץ לשמורות ולחוות מפגש מרגש עם אחת החיות המרשימות בטבע

לאחר ארוחת הערב, ליד המדורה והקפה נקבל סקירה מקיפה על המסע המיוחד שאנו עומדים לעבור בימים הקרובים לאורך חוף השלדים.

לינה: MOBILE CAMP | PURROS


בני שבט ההררו בפורוס

באמצע המאה ה19 החל המיסיון הבריטי להגיע לאזורים הנדחים בדמרהלנד על גבול הקואקולנד ארצם של בני ההימבה .

בני ההררו אימצו בחום את התלבושות הוויקטוריאניות הנפוחות שבעליל אינם מתאימים לתנאי המדבר. וכך ניתן לראות את בנות השבט מתהלכות בגאווה רבה באחד המקומות הנדחים באפריקה בתלבושת שנולדה בחצרות האריסטוקרטיה הבריטית .

פורוס הייתה הנקודה הצפונית ביותר שאליה הגיע המיסיון הבריטי .

צפונה מכאן נראה כבר את שבט ההימבה שהוא מאותו מקור שבטי שמוצאו באנגולה ושניהם דוברים את אותה שפה, שפת ההררו ואולם שבט ההימבה נותר ללא השפעה מערבית לחלוטין




יום 4 - אל חוף השלדים ערוץ הווארסיב

אחר ארוחת הבוקר נצא אל קניון ההוארסיב היפיפה ונסע בתוך ערוץ מלא צמחיה שפלגי מים קטנים זורמים לכל ארכו. נראה עדרי ראמים ודלגנים מסביב ובבונים על קירות  הקניון ועם קצת מזל נזכה לראות גם את פילי המדבר המפורסמים שהצליחו להתאים עצמם ושגשג בתנאים הקשים של האזור המדברי. ועם הרבה מזל נוכל אולי לראות גם את  אריות המסתתרים בצמחיה העבותה שלגדות הנחל.

נצא מהקניון ונמשיך צפונה נחצה משורי חמאדות נרחבים. נעצור בדרך ליד שרידי מטוס קרב ישן שהתרסק במדבר באחד הניסיונות העקרים לחלץ את נוסעי הספינה "דנידין סטאר" שנסחפה אל החוף והתנפצה על הסלעים ב 1942 .מאוחר יותר נראה את הספינה ונשמע את סיפורה המרתק.

נמשיך צפונה אל ערוץ ה"קומיב" ונסע לאורכו מערבה אל  אוקינוס. אחר צהריים מאוחרים נגיע למעיין "סורוסה" הקסום על גדת ערוץ הנחל כאן נחנה ללינה ובעוד הצוות טורח על הקמת המחנה נוכל אנו לטבול במי המעיין

ולערוך סיור קצר במקום הקסום כשעדרי אנטילופות ושאר בעלי חיים מסביבנו. לאחר ארוחת הערב נשב מסביבי למדורה , נשמע הסברים וסיפורים על חוף השלדים  מסתורי  על המסע המצפה לנו בימים הקרובים.

לאחר ארוחת הערב סביב שולחן ערוך ועמוס כל טוב, נשב מסביב למדורה ונאזין לקולות הלילה במקום בו הטבע שולט ללא מיצרים.

לינה: MOBILE CAMP | KHUMIB RIVER



יום 5 - אל חוף השלדים – חוף אגת – האוקיינוס האטלנטי

בבוקר נצא לאורך ערוץ ה"קומייב" היפיפה ונמשיך בנסיעה מערבה וצפונה דרך נופים מרתקים ותצורות נוף גיאולוגיות צבעוניות, לאחר נסיעה קצרה נצא מהנחל ונטפס אל הר גרניט שהיה בעבר מכרה "אמטיסט" פעיל וננטש. נראה מסביב גבישי קוורץ ענקיים שנוצרו לפני מאות מיליוני שנים בבטן האדמה ונחשפו אל פני השטח במהלך ההיסטוריה הגיאולוגית הסוערת של האזור.

מדבר נמיב הוא המדבר העתיק בעולם ובמהלך מסענו נזכה לראות תצורות נוף ששרדו מאות מיליוני שנים. נמשיך במסענו צפונה ומערבה ולקראת צהרי היום נגיע אל חופי האוקיינוס האטלנטי הסוער.

מי הים הקרים מגיעים באמצעות זרם בנגואלה מהאנטארקטיקה ועשירים מאד בדגה ובבעלי חיים ימיים .זרם המים הקר גורם להתעבות אדי המים מעל רצועת החוף להיווצרות רצועת החוף המדברית מאזור קיפטאון בדרום ועד לצפון נמיביה.

נעצור לצפייה במושבה של כלבי ים ואחר כך נמשיך בדרכינו עד למפרץ אנגרה פריה , שם לצד  גם פנימי שחדר לתוך החולות והפך למליחה ובראש גבעה המשקיפה אל האוקינוס נקים את המחנה שלנו להלילה.

נערוך סיור סביב המליחה נצפה בעופות המים הרבים ואולי גם נצליח לראות להקות של קורמרנים ופלמינגו המגיעות אל המליחה. לאחר ארוחת הערב נשב עם קפה מסביב למדורה ונלך לישון לרחש גלי האוקיינוס.

לינה: | MOBILE CAMP 



אורכי הגל הארוכים בעולם - גן עדן לגולשי הגלים

בקרב גולשי הגלים בעולם נחשב חוף השלדים לאחד היעדים המועדפים לגלישה וזה בגלל אורכי הגל שנחשבים מהארוכים בעולם .

לאורך חוף השלדים ובעיקר במרכזו ישנם מספר חופים שהפכו אתרי חובה לגולשי גלים על אף הנגישות הקשה והקשיים הלוגיסטים המלוווים בכך.




יום 6 - חוף השלדים- אנגרה פריה- דנידין -שפך נהר הקוניני

היום נגיע אל יעדנו הסופי אל שפך נהר הקוניני. נסע מעט צפונה לאורך החוף ונתחיל את היום במפגש מרגש עם שרידי הספינה הטרופה" דנינדין סטאר" לא הרבה נותר  הספינה שהתרסקה אל החוף הסלעי ב1942 כשמלחמה משתוללת בעולם, הרוחות העזות כיסו את רובה בחול אולם סיפור ההצלה של מלחי ונוסעי האניה שנלכדו על החוף בקייץ הלוהט נותר אחד המרגשים והמרתקים, והיה גם נושא למספר סרטים.

מטוסי חיל האוויר הבריטי ניסו להצניח מים ומזון חלקם נכשל והתרסק בשממה כפי שראינו יום  ודם ומטוס אחד אף נחת בחולות וטייסו ניצל. רק לאחר מאמצים רבים מהאוויר ומהקרקע הצליחו לבסוף לחלץ את פליטי הספינה המותשים שכללו נשים וילדים. לקראת  צהריים  גיע אל יעדינו, מפרץ "בוסלויביי" שם יוקם המחנה שלנו ליד שפך נהר ה"קוניני".

 לינה: | MOBILE CAMP



יום 7 - חוף השלדים שפך נהר הקוניני

היום הוא יום המנוחה וההתרגעות שלנו.אין צורך לארוז המחנה נשאר במקומו לילה נוסף. לאחר ארוחת בוקר מאוחרת נצא לטייל באזור השפך.

נערוך סיור רגלי בין הלגונות הכחולות , נצא לשייט בין האיים הסלעיים והצמחייה הירוקה , נצפה בציפורים הרבות המגיעות אל השפך ומקימות את קיניהם בצמחייה הסבוכה ונוכל לראות גם תנינים הרובצים על הסלעים ומתחממים בשמש.

אחר צהריים מאוחרים נחזור מהסיור המקיף שערכנו במשך היום ונוכל פשוט להירגע וליהנות מחלקת אלוהים הקסומה הזו ולקבל את השקיעה המדהימה והרגועה בחייכם. אחר ארוחת הערב נשב מסביב למדורה ונקבל הסברים על המצפה לנו בימים הקרובים כשנחצה את רצועת הדיונות ונכנס אל  רצם של בני שבט ה"הימבה" ה"קואקולנד"

לינה: | MOBILE CAMP


נהר הקוניני

נהר הקוניני זורם לאורך כ1050 ק"מ החל מרמות אנגולה העשירות בממטרים, זהו הנהר היחיד שזורם לכיוון מערב אל האוקיינוס, האחרים האוקוונגו והזמבזי ועוד זורמים מזרחה. הנהר חוצב את דרכו אל הים דרך קניון ארוך ומפותל החצוב בבזלת אדומה ויוצרים מפלים רבים בדרך שבחלקו העליון גם נוצלו להפקת חשמל. המים הרבים יוצרים  צועה רחבה של צמחיה ירוקה ובעיקר חורשות של דיקלי "מקלני" הדומה לדקל הדום שאנו מכירים.

בשפך הנהר נוצרה דלתה רחבה המקיימת מינים רבי של דגי מים  תוקים,צבים ירוקים וצבים רכי קליפה ואף תנינים גדולים . נסייר בתוך השפך ובאיים הרבים שנוצרו בין הפלגים נצפה בצמחיה שמסביב ובעושר הגדול של ציפורים מכל  סוגים. לקראת שקיעה נחזור אל המחנה שלנו שהוקם על הדיונות ונצפה בשמש היורדת אל הים ובסיומו של היום המרגש




יום 8 - אל הקואקולנד נהר הקוניני ורכס הרי ההרטמן

היום הוא היום האחרון שלנו בחוף השלדים. נתחיל את היום במעלה הדרך לצד הנהר ולאחר מכן נצא מקניון הבזלת בו זורם נהר הקוננה ונתחיל לטפס על גבעות החול  תלולות על מנת לחצות את רצועת הדיונות המאתגרת

ננווט את דרכינו בים החולות המשתנים שמסביב, בנוף שאותו לא חווינו מעולם, דיונות מאופק עד אופק לאורך כמה עשרות ק"מ. כשגם בהם באופן מופלא מתקיימים עדרי  אמים ובעלי חים נוספים

אחר צהריים לאחר שחצינו את רצועת הדיונות, נתחיל לטפס אל רכס הרי ההרטמן. נחזור אל דרכי הטרשים המדבריות ונגיע אל "עמק הרטמן" הקסום. מישורי סוואנה עם עשב זהוב וצמחיה ירוקה, כשעדרי ראמים פראיים דוהרים על הגבעות, עדרי דלגנים מקפצים בתוך העשב הגבוה וג'ירפות אלגנטיות מלחכות את עצי האקציה הגבוהים. לעתים נוכל  ראות  אן גם את "זברת הרטמן" זן מיוחד אנדמי לאזור הנמצא בסכנת הכחדה.

נקים את המחנה שלנו בעמק ההרטמן בסוואנה צהבהבה ירוקה, ליד עצי האקציה הגבוהים ונביט בשמש השוקעת אט אט ומספקת לנו עוד שקיעה אפריקאית אדומה כדם .  אחר ארוחת הערב נשב מסביב למדורה ונהנה מהשלווה שמסביב.

לינה: | MOBILE CAMP

Background16


ימים 10-9 הקואקולנד -אופואה

ביומיים הקרובים נחצה את אחד מחבלי הארץ המבודדים והפראיים בנמיביה. בבוקר נצא דרומה ונתחיל את החלק הבא של מסענו בארצם של בני שבט ההימבה ה"קואקולנד". נסע בדרכים אתגריות כשמסביב נופי בראשית ושדות עשב זהוב. מדי פעם נתקל בעדרים של ראמים דלגנים וג'רפות.

בסופו של היום הראשון נקים את המחנה שלנו בשטח  פראי בנוף הקסום נשב בפעם האחרונה מסביבי למדורה ונפרד מהצוות שליווה אותנו בששת הימים האחרונים ומהמחנה הנייד שלנו

למחרת נמשיך במסע מאתגר בנופי בראשית. נתחיל בטיפוס אל רמת הקואאקולד. נחנה להפסקת קפה תחת עצי באובאב עתיקים ונראה צמחיה מרתקת , אנדמית לאזור. נפגוש בדרך את בני שבט ההימבה היפיפיים ונערוך סיור בכפר שבו נראה את אורחות החיים של שבט הנוודים שנשמרו במשך מאות שנים.

אחה"צ מאוחרים נגיע לאופואה , עיירת המחוז של בני שבט ההימבה שם נחזה בעירוב המוזר של בני שבט ההימבה וההררו עם חיי העיר המודרנית. כאן נוכל לטבול בבריכת השחיה המשקיפה אל נוף מרשים של סוונה ירוקה מאופק עד אופק

"פכיפודיום ליאלי" צמח סוקולנטי האוגר מים בגזעו, אנדמי לקואקולנד.

לינה: OPUWO COUNTRY LODGE


ה"קואקולנד" ושבט ה"הימבה"

בקצה הצפון מערבי של נמיביה, על גבול אנגולה ונהר הקוניני לחוף האוקינוס השקט, באחד האזורים המבודדים והנידחים באפריקה, שוכן תחת מעטה של מסתורין שבט ה"הימבה" בארצו ה"קוקולנד".

רצועת דיונות בלתי עבירה לאורך הים במערב, רמה הררית בגובה 2,000מ' ממזרח, נהר הקוניני בצפון ומדבר צחיח בדרום .כל אלה הותירו את בני הימבה כמעט בלתי מופרעים והפכו אותו לשבט האחרון בנמיביה ולמעשה באפריקה כולה, שנותר אוטנטי לחלוטין במנהגיו, לבושו ושפתו.

בעשור האחרון החל תהליך איטי של השפעה מערבית הנובע הן מהחדרת בתי ספר של הממשל לאזורים הנדחים והן מקרבת מסלולי התיירים לכפרים




יום 11 - אטושה

לאחר ארוחת הבוקר אנו מתחילים את מסענו לפארק הלאומי אטושה .ניכנס לפארק בשער המערבי ונערוך סיור לאורך בורות המים עד שנגיע אחר צהריים מוקדמים אל המחנה שלנו במרכז הפארק . לאחר קבלת החדרים ומנוחה קצרה נצא לסיור אל בורות המים שמסביבי למחנה שלנו ולקראת שקיעה לפני ששערי המחנה ייסגרו בפנינו נחזור לתצפית שקיעה מקסימה בבור המים שבמרכז המחנה שלנו שלאחריה נערך לארוחת ערב .

לאחר ארוחת הערב נשב ליד בור המים ונהנה מתצפית מרתקת על בעלי החיים שבאים להרוות צימאונם. קרנפים, פילים, ג'ירפות , צבועים אינספור בעלי חיים המגיעים ללא הרף אל הבור ומספקים לנו מחזה שכמותו אנו מורגלים לראות על המסכים בלבד.

שמורת ה"אטושה" היא אחת השמורות החשובות  המרתקות באפריקה. השמורה ששטחה כשטח מדינת ישראל. נוסדה בתחילת המאה העשרים על ידי השלטון הקולוניאליסטי הגרמני. והמחנות הוקמו כתחנות שיטור לצבא הגרמני. בשנות השמונים של המאה שעברה עברו המבנים שיפוץ והפכו לחלק ממערך התיירות של הפארק.


יום 12 אטושה - ווינדהוק

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור נחצה את השמורה אל מרכזה לקראת הצהריים נגיע אל מחנה "הללי" שם נערוך הפסקה קצרה וארוחת צהרים קלה. נחזור אל המחנה שלנו דרך המליחה ובורות המים שבדרך. בערב נתאסף שוב סביב בור המים הגדול.


לינה: OKAUKUEJO RESORT | ETOSHA SOUTH


אל בורות המים בשמורת האטושה




יום 13 אטושה - ווינדהוק

נסיעה דרומה בנופי סוונה ירוקים לאורך השדרה המרכזית של נמיביה,

לינה: AREBBUSCH TRAVEL LODGE | WINDHOEK 



יום 14 - טיסה - ווינדהוק — אדיס אבבה – תל אביב
8:00 לאחר ארוחת בוקר אחרונה באפריקה נמריא ליוהנסבורג
20:00 טיסת לילה

יום 15 - נחיתה
03:30 נחיתה בנתב"ג


x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.