מסע אל בוטסוונה ומפלי וויקטוריה


banner

חוויה בלתי נשכחת

אל דלתת האוקוונגו ומפלי וויקטוריה

מסע אל שמורות הקסם של נמיביה ובוטסוואנה אוגוסט 15-29.8.21

תקציר המסע

נתחיל את הקסם ביומיים בלתי נשכחים במפלי ויקטוריה המרשימים שעל גבול זמביה וזימבבווה. נמשיך בדרכינו ונצא אל מרחבים עצומים, סוואנות, ביצות ומלחות. נשוט בדלתא בסירות, בין צמחי המים והפרחים, ונתחבר לקצב של הטבע.

האוקוונגו, מהגדולים בנהרות אפריקה, זורם מרמות אנגולה הלחות, מנסה לשווא לחצות את מדבר קלהרי ולהגיע אל הים, ובניסיונו העקר נספג אל חולות המדבר ויוצר דלתא מרהיבה של איים ולגונות, בתוך סבך אין סופי של תעלות וצמחי מים.

נטייל בין סבך הצמחים, נצפה בנשרים ובקורמורנים ובעוד אינספור עופות בשמים הכחולים ונביט בהיפופוטמים המשתכשכים במים ובפילים הצועדים אל השקיעה המרהיבה. חוויה מרגשת שאין שנייה לה באפריקה.




הטיול יתבצע  ברכבי שטח בנהיגה עצמית ולמי שאינו חפץ לנהוג תינתן אפשרות להצטרף לרכב עם נהג צמוד ללא תוספת עלות. הלינה תתבצע בלודג'ים ובתי מלון נוחים .





תכנית המסע

ימים 1-2, ת"א – אדיס אבבה – מפלי וויקטוריה- קאסאנה (Kasane)

הגעה לנתב"ג בלילה שבין יום שבת לראשון. בשעה 01:00 המראה לאדיס אבבה. חניית ביניים והמשך

טיסה למפלי וויקטוריה. נחיתה   אחה"צ בשעה 13:00 והעברה למפלי ויקטוריה ליומיים בלתי נשכחים.

 

מפלי וויקטוריה

מפלי ויקטוריה: אחד משלושת מפלי המים הגדולים בעולם. נהר ברוחב של למעלה מ- 1500 מ' נופל בקול רעש אדיר מגובה של למעלה מ- 100 מ' אל תוך קניון צר וגועש. זהו ללא ספק אחד ממחזות הטבע  המרשימים ביבשת. נקדיש את שעות אחר-הצהריים להערכות והרשמה לקראת הפעילויות של יום המחרת, לאחר מנוחה קצרה נצא לסיור היכרות קצר בשוק המקומי.

איזור המפלים מציע שלל פעילויות.  מעבר לסיור בשמורת המפלים ניתן לבקר כאן בכפר מקומי בשוק לעבודות יד וחפצי אומנות, ניתן לערוך סיור אווירי מעל המפלים או לשוט אליהם בסירה, ולנועזים ניתן לערוך שייט ראפטינג בנהר הזמבזי או קפיצת בנג'י מעל המפלים.    

לינה: מלון במפלי ויקטוריה.





שמורת הצ'ובה

יום 3

שמורת הצ'ובה היא שמורה ייחודית המהווה כיום את אחד מריכוזי הפילים הגדולים באפריקה,  חלקה ממוקם על שפת נהר הצ'ובה, ומוקף סוואנות נרחבות בהן משוטטים בעיקר עדרים גדולים של פילים, אך גם אריות, צבועים ועוד מינים רבים של חיות שניתן לראות גם באזורי הלינה. בשעות הבוקר נצא לסיור ותצפית על שפע חיות הבר, ואחה"צ  נצא לשייט קסום על נהר הצ'ובה.

נצפה בעדרי היפופוטמים משכשכים במים תנינים קורמורנים ושאר עופות מים ולקינוח נראה עדרי פילים הבאים להרוות צימאונם ונמוגים אל תוך שקיעה אפריקאית אדומה.

לינה:לודג' על גדות הצ'ובה בקאסאנה.



מונדובו פארק –קוונדו (  Kwando river)

ימים – 4 - 5

נסיעה מערבה לאורך רצועת קפריווי בתוך שטח נמיביה לכיוון שמורת מונדובו ונהר הקוונדו נערוך ביקור בכפר של בני שבט הקפריווי המקומי שמוצאם משבטי הבנטו שבאנגולה וזמביה ונדדו לאיזור עוד במאה השמונה עשרה.

לקראת צהרים נגיע אל גדות נהר הקוונדו ונכנס ללודג' מקסים שבו נלון ביומיים הקרובים. אחה"צ נצא לשייט קסום בו נראה עדרי באפלו ציפורי מים ואין ספור בעלי חים צועדים אל השקיעה. 

לינה: בלודג' על גדות נהר הקוונדו בבקתות נוחות.

נסיעה מערבה לאורך רצועת קפריווי בתוך שטח נמיביה לכיוון שמורת מונדובו ונהר הקוונדו נערוך ביקור בכפר של בני שבט הקפריווי המקומי שמוצאם משבטי הבנטו שבאנגולה וזמביה ונדדו לאיזור עוד במאה השמונה עשרה.

לקראת צהרים נגיע אל גדות נהר הקוונדו ונכנס ללודג' מקסים שבו נלון ביומיים הקרובים. אחה"צ נצא לשייט קסום בו נראה עדרי

באפלו ציפורי מים ואין ספור בעלי חים צועדים אל השקיעה.

לינה: בלודג' על גדות נהר הקוונדו בבקתות נוחות.




מהנגו - שבת על גדות האוקוונגו

ימים 6 - 7

לאחר ארוחת בוקר על גדות הנהר הקוונדו נפרד מהנהר ונצא בנסיעה לכיוון נהר האוקוונגו (Okavango). לפני מיליוני שנים, זרם הנהר לאוקיינוס ההודי, אולם עקב התרוממות טקטונית נחסמה דרכו של הנהר והוא נאלץ להסתפק במדבר הקלהרי כיעדו הסופי, וכך נוצרה דלתא עצומה ורחבה שנשפכת...למדבר. היום אנחנו מתחילים את דרכנו לכיוון הדלתא.


mahango

לקראת הצהרים נגיע אל הלודג' בו נלון בשישי שבת הקרובים ונצא לסיור קצר בשמורת מאהאנגו (Mahango), שמורה קטנה ומיוחדת ובה עצי באובב וחיות נדירות. אחה"צ נחזור ללודג' ונקבל את פני השבת על המזח הצופה לנהר נצפה בשקיעה האדומה היורדת לאיטה ונחוש את הטבע במלא עוצמתו, נקשיב לנחרות ההיפופוטמים ושאר בעלי החים המפרים את השקט שאופף את הנהר.

לקראת ערב נשב על הדק באוויר הפתוח ונסעד את ארוחת השבת לאור נרות. במהלך השבת נעביר סימינריון מרתק העוסק בקולוניאליזם ובהסטוריה של האזור כולו כמו כן נעסוק גם בהיבטים הגיאוגרפים והגיאולגים שיצרו מרקם יחודי כל כך באזור זה של אפריקה.

לינה שישי שבת : Mahango Safari lodge



מאון (Maun)- מורמי (Moremi)

ימים 8-9 

נחצה את הגבול חזרה לבוצוואנה. הדלתא של נהר האוקוונגו הינה ללא ספק פסגת הטיול בבוצוואנה, ואולי אף באפריקה כולה. 15,000 קמ"ר של מים: אגמים ותעלות משובצים איי חול ודיונות, ובהם אלפי בעלי-חיים, מפילים וזברות ועד אריות ונמרים.

נסייר במבוכי הדלתא ברגל ובסירות ולמעוניינים תינתן גם אפשרות לערוך סיור אווירי מרשים במטוס קל מעל הדלתה.

המורמי - אחת השמורות היפות ביותר בבוצוואנה, גם היא חלק מהדלתא של האוקוואנגו, ומכילה בתחומה ביצות ואזורים יבשים.

את היום נבלה בחיפוש אחר בעלי-חיים וציפורים הנמצאים באזור בהמוניהם. לינה: על גדות האוקוונגו בעיירה מעון.

hipo-closeup

כל מה שחלמת לראות אי פעם מתרחש מול העיניים שלך



מהמורמי אל הסווטי

ימים 10-11

שמורת צ'ובה הנה שמורה ענקית. התחלנו את המסע שלנו בבוצוואנה בחלקה הצפוני, לאורך נהר הצ'ובה, ואילו עתה, לקראת סיום הטיול, אנחנו מגיעים אל חלקה הדרומי הרצוף במלחות, דיונות ושטחי סוואנה נרחבים.

בעונות גשומות, מתמלאים המרחבים במים, ואילו בשאר העונות המלחות תופסות את מקום המים,ובעלי-החיים מתרכזים במקווי-המים הבודדים שנשארו במרחב.

נעלה צפונה לארך גבולה המזרחי של השמורה..

אחה"צ נגיע לקסנה שבה התחלנו , נזדכה על הרכבים ונצא לסיור אחרון בשמורה ובו נחתום את המסע המרתק.

לינה: לודג' בקסאנה על גדות הצ'ובה.

bird2

CHOBE



מהסווטילקסנה


ימים 12-13

נצפה בעדרי היפופוטמים משכשכים במים תנינים קורמורנים ושאר עופות מים ולקינוח נראה עדרי פילים הבאים להרוות צימאונם ונמוגים אל תוך שקיעה אפריקאית אדומה.
שמורת הצ'ובה היא שמורה ייחודית המהווה כיום את אחד מריכוזי הפילים

הגדולים באפריקה, חלקה ממוקם על שפת נהר הצ'ובה, ומוקף סוואנות נרחבות בהן משוטטים בעיקר עדרים גדולים של פילים, אך גם אריות, צבועים ועוד מינים רבים של חיות שניתן לראות גם באזורי הלינה. בשעות הבוקר נצא לסיור ותצפית על שפע חיות הבר, ואחה"צ נצא לשייט קסום על נהר הצ'ובה.



טיסה - מפלי וויקטוריה – אדיס - אבבה ת"א

יום 14

לאחר ארוחת הבוקר העברה מקסנה לשדה התעופה

13:00 טיסה לאדיס-אבבה 

 



נחיתה :  ת"א

יום 15

04:30 נחיתה בנתב"ג

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.