המסע המקיף אל נמיביה ובוטסוואנה


המסע המקיף אל נמיביה ובוטסוואנה

    18 ימים אל מרחבי נמיביה דלתת האוקוונגו שמורות הקסם של בוצוואנה ומפלי ויקטוריה

 11-28.7.21

נצא אל מרחבים ריקים ופראיים הנמצאים הרחק מן ההמון הסוער. נתחיל את מסענו בנמיביה - ארץ מדבר ענקית ויפיפייה, ואחת הארצות דלילות האוכלוסין ביותר בעולם.

דיונות ענק בגווני כתום, הרי גרניט סגולים, אינספור יענים בשדות העשב הצהוב, דובי ים החיים בחופי המדבר, ופילי מדבר פראיים. קוקולנד ארצם של אנשי שבט האווה הימבה אדומי העור, ואנשי שבט ההררו.

שמורת הטבע אטושה - ביתם של שפע חיות הבר: עדרי אנטילופות, זברות, פילים וטורפים. נמיביה היא תערובת אנושית של שחור ולבן, של תרבות אירופאית קלאסית עם תרבויות שבטיות שורשיות,  של ערים מודרניות ומרחבי אין סוף בתוליים, פראיים, מהאחרונים שנותרו בתבל.

סוונות ירוקות עם עדרי ראמים ואיילות, פילים, ג'ירפות ושקיעות אפריקאיות אדומות מטרפות. מושבות של פלמינגו אדומי כנפיים ואלפי כלבי ים ואריות ים. ארץ של ניגודים מרתקים, אפריקה במיטבה ויותר מזה.

המסע יכלול נהיגת שטח אתגרית בתוואי שטח שונים ומפגשים  עם בני שבט ההימבה וההררו  אשר בחלקם עדיין שומרים על אורח חיים מסורתי. מחלקה הצפוני של נמיביה נעבור אל שטחי הביצות והנהרות הזורמים של דלתת האוקוונגו בבוטסואנה, נחצה מרחבים עצומים סוואנות, ביצות ומלחות.

נשוט בדלתא בסירות, בין צמחי המים והפרחים, ונתחבר לקצב של הטבע. האוקוונגו, מהגדולים בנהרות אפריקה, זורם מרמות אנגולה הלחות, מנסה לשווא לחצות את מדבר קלהרי ולהגיע אל הים, ובניסיונו העקר נספג אל חולות המדבר ויוצר דלתא מרהיבה של איים ולגונות, בתוך סבך אין סופי של תעלות וצמחי מים.

נטייל בין סבך הצמחים, נצפה בנשרים ובקורמורנים ובעוד אינספור עופות בשמים הכחולים ונביט בהיפופוטמים המשתכשכים במים ובפילים הצועדים אל השקיעה המרהיבה. חוויה מרגשת שאין שנייה לה באפריקה. מסע של פעם בחיים באחד מהריכוזים הגדולים בעולם של בעלי חיים.

נסיים את הקסם ביומיים בלתי נשכחים במפלי ויקטוריה המרשימים שעל גבול זמביה וזימבבווה.

הטיול יתבצע  ברכבי שטח בנהיגה עצמית. הלינה תתבצע בלודג'ים נוחים .



יום 1. 5.6.18: ת"א – אדיס אבבה –ווינדהוק הגעה לנתב"ג בלילה שבין יום ראשון לשני. בשעה 01:00 של יום א'  10.6, המראה לאדיס אבבה. חניית ביניים והמשך טיסה לווינדהוק נמיביה נחיתה אחה"צ בשעה 13:00 והעברה למלון.


ימים 2-3 - ווינדהוק סיסרם סוסרווליי נסיעה דרומה אל הדיונות הגדולות בעולם (Sossusvlei) נסע בדרך הררית יפיפיה ,נחצה את רכס ה"קומסהוכלנד" - "Khomashochland") ו ולקראת שקיעה נגיע ללינה בלודג' שלנו  Namib Desert Lodge בו נלון ביומיים הקרובים. לקראת שקיעה נערוך סיור רגלי קליל בסביבה המדברית . עם שחר נצא אל הדיונות ונצפה בדיונות המרהיבות המשנות את צבען מדי דקה לאור הזריחה, מכתום עז לצהוב בוהק.  נסייר בעמק המוות המיתולוגי ולאחר ארוחת הבוקר שנערוך בשטח נצא אל קניון סיסרם במסע רגלי קליל. אחר צהריים נצפה בשקיעה המרהיבה צובעת את הדיונות בצבעי כתום וזהב ויוצרת מראות בראשית.


יום 4 - סיסרם - סווקופמונד

בבוקר נצא מערבה וצפונה דרך קניונים החצובים בסלעי המדבר בשמורת נאוקלוף ואחר צהריים מוקדמים נגיע אל העיירה המקסימה שעל שפת האוקינוס האטלנטי סווקופמונד שם נלון במלון ביתי חמים.

נצפה  במושבות הפלמינגו ושלל ציפורי המים (בהתאם לעונה) לאחר ארוחה במסעדת דגים שעל המזח נצא לסיור לילי קסום בין בתיה העתיקים של העיירה הציורית.

8
2
1
3
4
5
6
7


5-6- סווקופמונד-קייפ קרוס- הנטיס ביי.

בבוקר נצא צפונה לאורך חופי האוקיינוס האטלנטי סחוף הרוחות נכנס אל חוף השלדים האגדי ונחזה בשלדי ספינות טרופות שהתנפצו אל החוף הסלעי וטבעו בים החולות שמסביב. משם נמשיך אל מושבת כלבי הים מהגדולות בעולם בקייפ קרוס.

נחזור מעט דרומה אל המלון שלנו בהנטיס ביי בו נבלה את השישי שבת הקרוב.

De Duine Hotel



יום - 7  קייפ קרוס טוויפלפונטיין (Twyfelfontein)

ננפנה מזרחה ונחצה את רצועת הדיונות אל תוך הדמרהלנד ניסע בנוף ערבתי אדמדם ונפגוש בצמחיה נדירה אנדמית לאזור נבקר בציור הקיר של הבושמנים שהתגוררו באזור זה.

לפני אלפי שנים ונדחקו לשולי הקלהרי על ידי בני שבט ה"הררו" ו"הנמה" שהגיעו לאזור ובערבו של היום נגיע אל לודג' מקסים שם נצפה בשקיעה אדומה המבעירה את פסגת ההר הגבוהה  בנמיביה ומקנה לו את שמו "ההר הבוער" "BrandBerg".

Twyfelfontein Country Lodge



יום 8 -טוויפלפונטיין קוריחס

עם שחר נצא אל עיירת המחוז של שבט ההררו "קוריחס " נבקר את בני שבט הדמרה וההררו המתגורים בחבל ארץ זה.

נמשיך מזרחה אל הלודג' שבו נלון הלילה: Damara Mopanie Lodge

20
9
10
11
16
17
18
19
14
15
13
12


  ימים- 9,10,11 אטושה -אוקקויו- הללי-נמטוני

למחרת נצא לבקר את בני שבט ההימבה אדומי העור  ליד העיירה "קמנייב " ומשם נסע בתוך סוונה ירוקה ובין תילי טרמיטים בגובה שלשה מ'. נגיע אחר צהריים לעיירה "אוצ'ו" שם נצטייד במזון ודלק ונמשיך צפונה לשמורת האטושה.  שם נלון ליד בור המים הפעיל ביותר בשמורה . נצפה בעדרי הפילים ,הזברות הג'רפות ואף קרנפים הבאים להרוות צימאונם לעת לילה. נשב לתצפית מרתקת לאורך הערב כולו.

לינה בלודג': Etosha Okaukuejo Lodge 

ביומיים שלאחר מכן נבקר ב"אטושה" אחת השמורות החשובות והמרתקות באפריקה. נסייר בשמורה שגודלה כשטח מדינת ישראל. נבקר באזורי המליחות והאגמים המצטמצמים ונצפה בשפע חיות הבר הבאות אל בורות המים והמעיינות הנובעים בשטחה, עדרי זברות,אריות, פילים, ג'ירפות ועוד.  לינה בלודג'ים בשטח השמורה. בסופו של היום הראשון נלון במחנה " הללי" הממוקם במרכז השמורה ונלון בלודג' שבמחנה: Lodge Halali Camp

ובערבו של היום השני נגיע לקצה השני של שמורת האטושה ונלון ליד המבצר הגרמני  ב"נמטוני" שם נלון בלודג': Etosha – Namutoni



ימים 12,13 - אטושה-גרוטפונטיין-רונדו

נפרד משמורת האטושה  ונצא צפונה ומזרחה לכיוון רצועת קפריווי בדרכינו אל דלתת האוקוונגו. ניסע בתוך סוונה ירוקה נעבור דרך העיירה "חרוט פונטיין" ונמשיך בנסיעה נסיעה צפונה ומזרחה לכיוון העיירה רונדו  אחר צהריים נתחבר אל נהר האוקוונגו  האימתני היורד מרמות אנגולה הגשומות ויוצר את דלתת  האוקוונגו המרשימה בה נבקר בימים הבאים.
לינה:  שישי שבת על גדות האוקוונגו.

Kavango River Lodge



יום  14- רונדו- פופה- מהנגו

נצא מזרחה לאורך הנהר, בדרך נפגוש בבני שבט הקפריווי המקומי שמוצאם משבטי הבנטו שבאנגולה וזמביה שנדדו לאזור עוד במאה השמונה עשרה. אחר הצהריים נגיע אל הלודג' בו נלון הלילה ונצא לשייט על נהר ה"קוונגו" אל השקיעה

לינה: Mahango Safari Lodge.

26
25
23
22
21
32
31
30
29
28
27
24


ימים 15,16,   מהנגו-מאון (Maun)

נצא בנסיעה דרומה לאורך נהר האוקוונגו בדרך למאון. לפני מיליוני שנים, זרם הנהר לאוקיינוס ההודי, אולם עקב התרוממות טקטונית נחסמה דרכו של הנהר והוא נאלץ להסתפק במדבר הקלהרי כיעדו הסופי, וכך נוצרה דלתא עצומה ורחבה שנשפכת ...למדבר. הנהר מהווה את עורק החיים של מדבר הקלהרי. לאחר נמשיך בנסיעה דרומה לעבר מאון, עיירה המהווה את המרכז המנהלי של אזור הדלתא, ומבחינתנו נקודת מעבר בדרך לשמורת מורמי.

הדלתא של נהר האוקוונגו הינה ללא ספק פסגת הטיול בבוצוואנה, ואולי אף באפריקה כולה. 
15,000 קמ"ר של מים: אגמים ותעלות משובצים איי חול ודיונות, ובהם אלפי בעלי-חיים, מפילים וזברות ועד אריות ונמרים. נסייר במבוכי הדלתא ברגל ובסירות.

המורמי - אחת השמורות היפות ביותר בבוצוואנה, גם היא חלק מהדלתא של האוקוואנגו, ומכילה בתחומה ביצות ואזורים יבשים. את היום נבלה בחיפוש אחר בעלי-חיים וציפורים הנמצאים באזור בהמוניהם.

לינה: מאון - Island Safari Lodge



יום  17 - מעון-נטע

נצא ממעון לאחר שחווינו במלואו את איזור הדלתה ונשים פנינו מזרחה אל איזור  המליחות נעבור ליד חורשת עצי באובב ענקיים ונלון  בלודג' בלב אזור מאוכלס פילים בצפיפות נראה לפילים את הלבן בעניים ונחווה אותם בקרבה שמעולם לא ראינו.

נבלה את הערב בצפיה מאלפת בעשרות הפילים המתרכזים סביב בור המיים שבצמוד ללודג'.

לינה: Elephant Sands Lodge



ימים 18,19,20 -נטע - קסנה

נחצה את המליחות ונעלה צפונה לכיוון קסנה ושמורת הצ'ובה . נגיע אחר צהריים אל הלודג' שלנו ולאחר התרעננות קצרה נצא לשייט על נהר הצ'ובה אל השקיעה.

בבוקר יום שישי נצא סיור ספארי אחרון ברכבים שלנו . בצהריים נזדכה על הרכבים נפרד מהרמן ונתכונן לקבל את השבת.

שמורת הצ'ובה
שמורת הצ'ובה היא שמורה ייחודית המהווה כיום את אחד מריכוזי הפילים הגדולים באפריקה,  חלקה ממוקם על שפת נהר הצ'ובה, ומוקף סוואנות נרחבות בהן משוטטים בעיקר עדרים גדולים של פילים, אך גם אריות, צבועים ועוד מינים רבים של חיות שניתן לראות גם באזורי הלינה.

בשעות הבוקר נצא לסיור ותצפית על שפע חיות הבר, ואחה"צ  נצא לשייט קסום על נהר הצ'ובה. נצפה בעדרי היפופוטמים משכשכים במים תנינים קורמורנים ושאר עופות מים ולקינוח נראה עדרי פילים הבאים להרוות צימאונם ונמוגים אל תוך שקיעה אפריקאית אדומה.

לינה חמישי , שישי, שבת

לודג' בקאסאנה: על שפת הצ'ובה

Big 5 Lodge



ימים 21,22- מפלי ויקטוריה

בבוקר נצא אל אחד משלושת מפלי המים הגדולים בעולם. נהר ברוחב של למעלה מ- 1500 מ' נופל בקול רעש אדיר מגובה של למעלה מ- 100 מ' אל תוך קניון צר וגועש. זהו ללא ספק אחד ממחזות הטבע המרשימים ביבשת. נקדיש למפלים את שעות אחר-הצהריים ואת כל יום המחרת.

איזור המפלים מציע שלל פעילויות. מעבר לסיור בשמורת המפלים ניתן לבקר כאן בכפר מקומי בשוק לעבודות יד וחפצי אומנות, ניתן לערוך סיור אווירי מעל המפלים או לשוט אליהם בסירה, ולנועזים ניתן לערוך שייט ראפטינג בנהר הזמבזי או קפיצת בנג'י מעל המפלים, ועוד.    

לינה:  Victoria Falls – Flatdog Lodge

36
34
35
33
40
39
38
37


יום 23. מפלי וויקטוריה – אדיס - ת"א

לאחר ארוחת הבוקר   
13:00 טיסה לאדיס אבבה  



יום 25  : נחיתה בת"א

03:30 נחיתה בנתב"ג

 



 

המחיר - 6725 $ לאדם. המסלול נתון לשינויים בכפוף לזמינות הלינות באתרים ובכפוף לתנאים בשטח.

המחיר כולל:

  • כלכלה:ארוחות בוקר וערב לאורך כל ימי המסע.
  • רכב+דלק 
  • מים מינרלים לשתיה.
  • מדריך ישראלי - אהרון בנאקוט
  • מדריך מקומי דובר אנגלית -הרמן
  • כניסות לכל הפארקים והאתרים שבתכנית, פרט למפלי ויקטוריה.

המחיר אינו כולל:

  • טיסות במסלול ת"א מפלי ויקטוריה - ת"א
  • אשרות-כניסה. כמפורט במייל נלווה
  • כניסה למפלי ויקטוריה 20-30$ לאדם
  • פעילויות במפלי וויקטוריה (טיסה במסוק מעל המפלים וכד').
  1. פעילות לבחירה במעון- א. טיסה במטוס קל מעל האוקוונגו (עלות כ 160 $ תגבה במקום, לפי קבוצות של חמישה בכל מטוס)

                          או  ב. סיור מודרך בשמורת המורמי (עלות כ 150$ לאדם תגבה במקום)

  1. ביטוח בריאות ומטען.
  2. שתייה בארוחות (למעט קפה/תה).
  3. טיפים לנותני השירותים.
  4. כל מה שאינו מופיע בסעיף "כולל".

לפרטים נוספים והרשמה נשמח לעמוד לרשותכם

אהרון בנאקוט: 050-9966003

הרמן אויסטרהויזן :058-4146565

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.